Hoppa till innehållet

Fonus Djuränklingar vinner brons i 100-wattaren

I årets reklamtävling 100-wattaren vinner Fonus kampanj Djuränklingar brons i kategorin Konsument Multi. Fonus har med kampanjen, tillsammans med Djurskyddet Sverige, hjälpt ensamma djur till nya kärleksfulla hem.

Av juryns 62 nominerade tävlingsbidrag fördelat på tio kategorier, vinner Djuränklingar brons i kategorin Konsument Multi där 19 andra bidrag var nominerade. Kategorin innebär kommunikation riktad till konsumenter där bidragen har enheter och kanaler som samverkat integrerat i en kampanj.

– Det känns hedrande att stå på prispallen i denna tävling, säger Lisa Vejlo Degerman, marknadschef inom Fonuskoncernen.

Varje år dör cirka 90 000 människor i Sverige och det är inte ovanligt att ett sällskapsdjur lämnas kvar i sorg och saknad. Fonus har tillsammans med reklambyrån New Normal tagit fram kampanjen Djuränklingar som lanserades i januari 2020. Kärnan i kampanjen är att synliggöra sällskapsdjur som söker nya hem tillsammans med Djurskyddet Sverige men också förebygga ensamhet hos både människor och djur.

– Tjänsterna vi erbjuder är en utmaning att kommunicera kring. Det är fantastiskt att vi lyckats med en kampanj som gjort att vi markant ökat vår marknadsandel och antal konverteringar till Vita Arkivet. Vi har också hjälpt ensamma husdjur och människor att hitta varandra, något som känns extra bra i den tid vi nu befinner oss i, säger Lisa Vejlo Degerman, marknadschef inom Fonuskoncernen.

 

Om 100-wattaren
100-wattaren är en reklamtävling som belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. Vinnarna utsågs av en jury bestående av representanter från kommunikationsbyråer, mediebyråer och undersökningsföretag. I år delades utmärkelserna ut digitalt den 10 februari via en webbsändning.

För mer information, kontakta:

Conny Sohlberg, presstalesperson på Fonus.

E-post: conny.sohlberg@fonus.se