Gå till sidans huvudinnehåll

Fonus Djuränklingar vinner guld i Svenska Designpriset

Nu är det klart att Fonus kampanj Djuränklingar vinner guld i årets upplaga av Svenska Designpriset. Varje år dör ca. 90 000 människor i Sverige och det är inte ovanligt att ett sällskapsdjur lämnas kvar i sorg och saknad. Fonus har med kampanjen, tillsammans med Djurskyddet Sverige, hjälpt ensamma sällskapsdjur till nya hem och nya familjer.

Djuränklingar vinner guld i kategorin rörlig bild/film – identitet. Juryns motivering löd: ”För ett starkt och genomarbetat berättande, i en form som upplevs personlig och äkta”.

– Vi är oerhört stolta och glada för den här utmärkelsen. Initiativet med Djuränklingar får fantastisk fin respons och har tagits emot väldigt positivt, både av befintliga och potentiella kunder, våra medarbetare och i sociala medier, säger Lisa Vejlo Degerman, marknadschef inom Fonuskoncernen. 

Svenska Designpriset är hela Sveriges tävling i design och kommunikation som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och kommunikation. Svenska Designpriset är 50% juryns röster och 50% folkets röster. Vinnarna korades genom en öppen omröstning på designpriset.se i september, och fick motta utmärkelserna via en digital webbsändning från Gothia Towers i Göteborg 21 januari. 

Byrå: New Normal

Designer: Ivo Lundin Hatje Copy: Hannah Bengtsson

Illustratör/fotograf: Regi: Anders Hazelius Foto: Niklas Panthell

Projektledare: Johan Henriksson & Lisa Sjöstrand

Kund: Fonus

För mer information, kontakta:

Conny Sohlberg, presstalesperson på Fonus.

E-post: conny.sohlberg@fonus.se