Gå till sidans huvudinnehåll

Fonus Kundombudsman

De allra flesta av våra kunder är mycket nöjda, men ibland uppstår missförstånd och ibland gör vi fel. Även då ska det vara enkelt att vara kund hos oss. Därför har vi en Kundombudsman dit ni kan vända er om ni är missnöjda.

Om ni har frågor kring ett ärende eller vill ha en förklaring kontaktar ni i första hand er kundrådgivare, dennes chef eller distriktschefen. Tillsammans kan ni då gå igenom vad som har hänt. Många ärenden blir uppklarade redan här. Men kommer ni inte fram till någon lösning kan ni vända er till vår Kundombudsman.

Kontakta Kundombudsmannen

Här granskas hela ärendet på nytt varpå en ny bedömning görs. Kundombudsmannen är en funktion inom Fonus och handläggningen görs av erfarna personer som har gedigen erfarenhet av att bedöma olika ärenden inom begravningsområdet ur kundens synvinkel.

Här kan ni hämta blanketten för anmälan. Fyll i blanketten, spara den på din dator och bifoga den i ett e-postmeddelande till Kundombudsmannen.

E-post: kundombudsmannen@fonus.se
Postadress: Kundombudsmannen, Fonus, Box 3221, 400 10 Göteborg

Om ni ändå inte är nöjda

Är ni inte nöjda med Kundombudsmannens beslut finns andra möjligheter att få ert ärende omprövat. Enklast är att ni då vänder er till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Kontakta oss

Vi svarar i telefonen dygnet runt, alla dagar i veckan: 0771-87 00 87.

Boka möteHitta begravningsbyråBörja planera begravning